Vesti

Auto-put do Sremske Rače u punom zamahu – Granični prelaz a 12 traka u izgradnji

KUZMIN/SREMSKA RAČA – Do kraja godine bi trebalo da bude završena deonica auto-puta od Kuzmina do Sremske Rače.

„Radovi na trasi kod petlje Kuzmin napreduju planiranom dinamikom. Na celoj deonici urađeni su radovi na donjim slojevima noseće kolovozne konstrukcije, a na delu trase dužine oko 10 kilometara završen je prvi sloj asfalta. U toku su radovi na izradi kamenih i asfaltnih slojeva kolovozne konstrukcije, rekla je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Aleksandra Sofronijević posle obilaska radova.

8 manjih mostova, 11 propusta, 5 nadvožnjaka

Ona je dodala da će se otvaranjem novog modernog graničnog prelaza značajno unaprediti protok ljudi i robe, smanjiti čekanja na granici i otvoriti nove mogućnosti za privredu i građane -saopštilo je resorno ministarstvo.

Omogućićemo bržu, sigurniju i kvalitetniju komunikaciju, što će doprineti razvoju privrede, unapređenju životnog standarda građana i jačanju regionalne saradnje “, poručila je ona izvođačima radova – turskom kompanijom Tašjapi i domaćom firmom Srem put koja je izvođač radova na integrisanom graničnom prelazu, sa ciljem sinhronizacije dinamike izvođenja radova na izgradnji deonice auto-puta i integrisanog graničnog prelaza, kako bi po završetku radova saobraćaj bio pušten uz punu funkcionalnost.

Naglasila je da deonica auto-puta Sremska Rača – Kuzmin predstavlja značajan infrastrukturni pro-jekat koji sa sobom nosi ne samo veliki ekonomski potencijal, već i snažnu simboliku i emotivnu vrednost, jer povezuje dva naroda koja dele zajedničku istoriju.

Auto-put Kuzmin-Sremska Rača, u dužini od 18 kilometara, sa mostom dužine 1.310 metara preko reke Save, ima izuzetan geostrateški značaj jer povezuje glavne gradove Srbije i Bosne i Hercegovine, Beograd i Sarajevo, i ostvaruje vezu sa Panevropskim koridorima.

Granični prelaz će imati 12 traka za automobile i četiri trake za teretni saobraćaj. Kompleks će se prostirati na 50 hektara, na oko 500 metara pre mosta. Zbog blizine međunarodnih dalekovoda, čije izmeštanje bi bilo komplikovano, granični prelaz je dislociran u odnosu na osnovnu trasu auto-puta.

Početak saobraćajnice predviđen je u naselju Kuzmin, koji je udaljen oko jedan kilometar od postojeće denivelisane raskrsnice Kuzmin na auto-putu Beograd-Zagreb (E70). Nova raskrsnica Kuzmin 1 predstavlja vezu autoputa E70 i budućeg autoputa Kuzmin – Sremska Rača.

2 velike petlje – bosutska i kuzminska

U sklopu raskrsnice nalaze se dva nadvožnjaka dužine 312,7 i 274,5 metara, sa ukupnom upravnom širinom gornjeg stroja 9,9 metara.

Izgradnja puta kroz Republiku Srpsku, koji finansira i Srbija, u sličnoj je fazi kao i deonica od Kuzmina do Sremske Rače pa se očekuje da će plan o otvaranju graničnog prelaza u 2025. godini, biti ostvaren.

Ovo je prvi deo izgradnje „prstena, koji će kroz Republiku Srpsku ići preko Bijeljine i Brčkog, ka Tuzli i Sarajevu. S druge strane kružnog toka, Sarajevo i Beograd će biti povezani preko novog auto-puta „Miloš Veliki”, od Kotromana kod Požege, preko Višegrada i Rogatice, do Sarajeva.

Mostovi preko Save i Bosuta

Najzahtevniji poduhvat na ovoj deonici svakako je bio novi most preko Save koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali Save, dužine 530 i 450 metara i čelične konstrukcije nad rekom dužine 330 metara. Najveći deo posla na mostu je urađen i ovaj objekat sada čeka da mu iz Srbije i sa druge strane iz BiH „priđu” saobraćajnice koje se intenzivno rade.

Završeni su radovi na mostu preko reke Bosut, nedaleko od istoimenog sela, gde je tokom izvođenja radova i tok reke bio praktično zaustavljen. Nakon završetka postavljanje konstrukcije i betoniranja, i reka ispod je ponovo potekla punim tokom, čemu su nedavno svedočili i reporteri Dnevnika na licu mesta priliko obilaska radova.

Uz 18 kilometara autoputa, u izgradnji je još osam manjih mostova, 11 propusta, pet nadvožnjaka i dve velike petlje – bosutska i kuzminska, gde će biti priključenje na ovaj deo autoputa. Iz „Puteva Srbije” kažu da sama saobraćajnica kroz sremsku ravnicu nije toliko problematična, ali da izgradnja velikog broja objekata koji su vezani za novi auto-put komplikuje realizaciju projekta. Radove izvodi turska kompanija „Azvirt” Na većem delu trase u potpunosti je formiran trup autoputa. U nasip za trasu utrošeno je 2,9 miliona kubnih metara šljunka, dok je u toku asfaltiranje auto-puta. Završena je regulacija 41 melioracionog kanala, kao i zatvoreni sistem kišne kanalizacije. Takođe, izgrađeno je 16 od ukupno 34 separatora.

Najkompleksniji deo trase jeste most preko reke Save, koji se sastoji od prilaznih betonskih konstrukcija na levoj i desnoj obali reke i čelične konstrukcije nad rekom.

Ukupna dužina leve konstrukcije mosta iznosi 1.321 metar Prilazna betonska konstrukcija na srpskoj strani duga je 540 metara.

Prilazna betonska konstrukcija na bosanskoj strani iznosi 450 metara.

Najava događaja

Current Month

21jul21:0023:00Vreme je za letnje pozorišne noći koje ostavljaju trag

red voznje autobuska Red voznje zeleznica

Kurs Evra

ValutaKupovniSrednjiProdajni
116.8228117.1743117.5258